20.05.2008

Doğal Bitki örtüsü FLORA.Ayıt ve Karaçalı (Diken)

Yine bu hafta;Taştepe Barajı yanı Kireç ocakları mevkiine Arılarımı kontrole gittim.Bu bölge Bitki Örtüsü yönünden iyibir FLORA'ya sahip olup,Hem dağlık bölgedeki şimdi foğraftanda açmış olduğu görülen, Karaçalı(diken) olan,Haziran ayı başındada açmaya başlayacak olan Ayıttan çok güzel nefis bir bal toplayacağı için bu bölgeye,Birde Ova tarafına ekimi yapılan Günebakan ekilmekte olduğu ondanda yararlanacağı,ve benim içinde arıların çok iyibir şekilde yavru üretmesi için Mısırdanda polen alacağı için bu bölgeden yararlanmalarını sağlıyorum.İnşallah Bu bölge daha öncede buradan faydalandığım için çok nefis bir ayıt balı elde ederiz.Ağustos ayındada iyibir arı mevcudu ile Güzelyalıya Çam Balı için götürmeyi düşünüyorum.Bu sene gerçekten Ata sözümüz olan ''Ümit Fakirin ekmeği ye mehmet ye !...''dediği gibi atalarımızın,hayırlı bir yıl olması için arı yılı ve Bal yılı olmasını diliyor bu iş ile meşguliyet içerisinde olan arıcı arkadaşlarıma başarılar diliyorum.

Hiç yorum yok: